bekgraund

Iklan Lagi

Wednesday, March 28, 2012

WLo ChaLLeNgE

Salam rabu sume... aku ni nak hapdet tapi bahan tak mencukupi pulak... jadiknye tunggu bahan cukup baru laa leh hapdet... so ni kire dah cukup bahan boleh la hapdet... kali ni aku nak cite pasal WLoC... apa tuh? Weight Loss Challenge laaa..... heee dulu aku penah buat entri pasal T*t*S....  so sebabkan entri tu aku telah berazam nak join WLoC bermula Januari 2012... dan kebetulan kawan aku sendirik yang handle.... kawan aku tuh die jual Herbalife.... dulu die & isteri pernah mengalami masalah berat badan... so dengan Herbalife dorang telah kembali ke berat ideal... sebabkan aku pon mengalami masalah yang sama (walaupun tak la serius...tapi mencegah lebih baik kan heee) so aku pon cube la dapat khidmat nasihat die... kawan aku tu selalu la tanya perkembangan berat aku... dan die pon perasan gambar2 aku kt laman mukebuku sume makin lama makin mengembang....heeee


bila la nak dpt pinggang mcm nih...huhuhu
 Sebelum tu aku tanya die... kalo aku tak makan Herbalife tu berat aku boleh turun tak? die kata boleh jek... tapi dengan syarat.... huhuhu... dan aku WAJIB dan kene DISIPLIN ikut syarat2 tu...huhuhu dan syarat2nya ialah :-
  1. Kene minum air kosong sekurang2nya 2 liter sehari (memang ko kencing jek laa...siap2 pakai pampess heeee)
  2. Lebihkan makan sayur-sayuran (bak kata sorang kawan... macam kambing makan hampas rumput...kekeke)
  3. Kurangkan makan nasi (sehari sekali dan separuh dr yg selalu ambil), jangan ambil gula (air x der gula kurang harga tak??? hehehe)
  4. Amalkan cara makan sihat...Pagi makan macam RAJA, Lunch makan macam org BIASA, Malam makan macam orang MISKIN...
  5. Kalo nak kesan yang cepat.....Sila la EXCERCISE yer... huhuhu
So sejak Januari aku dah start buat sume kat atas nun... cume rase kekok skit la bile makan kene catu... dah la aku ni pemakan.... bagi sikit kompom abes... bagi banyak pon habess gak...cane tuh???heeee... pastu kene minum macam duduk kat gurun...huhuhu.. excercise pon harap turun main voleyball jek... yang x bape nak kuar peluh sgt tu.... result bulan Jan mmg kurang memberangsangkan... So bulan kedua aku join lagik... tapi aku dah start pegi gym... kene paksa diri jogging... dah la tak pernah naik treadmill... dan hasilnya mmg ada penurunan.... walaupun tak banyak...tapi ok laaa dari tak de kan.....heeee.... dan aku masih lagi join WLoC ni sehingga aku dapat berat ideal aku.... aku ni bukan laa nak kurus sangat macam lempeng... tapi nak dapat berat ideal... dan lagi satu sebab stok² baju yang 'muat' makin berkurang.... huhu kalo dpt balik pakai baju² yang tak muat tuh pon jadik la.... heee so kawan2 yang berminat nak join & dapatkan tips2 dari kawan aku ni.....bolehlaa LIKE mukebuku kawan aku tu kat sini HerbalifeZiedazzle ....owhh lagi satu... aku ni bukan nak promote product die tau.... cume nak share dgn kawan2 jek... heeee

Ni nak share jugak kazen aku yang join WLoC ni.... die memang dah obes... berat 100kg++... yerlah bukan senang org yang dah biasa makan nak kene catu2 makan kan.... lagi2 pulak sejak kecik mmg tak pernah tak makan.... tapi berkat kesabaran die... minggu lepas die turun 2kg ++..... walaupun tak la banyak mana...tapi yer la kan.... NAK SERIBU DAYA, TAK NAK SERIBU DALIH... kalo beli macam2 alat nak kurus letak depan mata pon tak nak excercise.... tak guna la nak cakap pasal diet....heheheh... to lilik... rajin2 lagi pegi excercise ok... usaha tangga kejayaan... heeee


ni laa kazen aku...lilik... :)
 ni jogging kat Tanjung Emas...Muauuu

Dan ni aku nak share jugak pasal seorang kawan yang dah kurus atas daya usaha die sendiri... tak de join mana2 WLoC.... tak de beli ubat kurus macam2.... x der beli alat2 kurus.... heee... korang pon kenal die nih... tak jauh mana pon die.... dan dengan izin die aku berani nak selit kisah die kat blog aku nih.....kalo nak tau cer korang tengok Die Ni Kat Sini Harap kawan aku ni dapat kekalkan ke'kurus'an die la... heee pasni harus laaa ramai peminat...kekekek... kan kan kan kan....☺☺☺

Ramai jek lagi contoh kawan² yang dulu saiz XXL dah bertukar ke saiz L/M/S... yang dari S ke XXL pon ada kekeke... kawan² terdekat jek pon (jangan marah yer kawan²ku sayam...heee) yer laaa kalo nak berubah semua kene bermula dari niat yang ikhlas... kemudian USAHA... heee.. kalo niat jek... ermmm harapan tinggal harapan jek la.... kekeke....So kepada yang ada hati nak diet...masih belom terlambat... janji nak buat.... pasti boleh...okeh... daaaa

4 comments:

  1. heheheheeh...mcm nak juin je..tapi kene disiplin..disiplin..!! :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak disiplin.... TAK GUNE(alih bahasa...hahaha)

      Delete
  2. yes..nak dgn xnak je kan..jaga makan, jaga minum, exercise..tu mmg x bole tinggal.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. betol sue.. bukan tak boleh makan...boleh... tapi kene ubat tabiat pemakanan kite...

      Delete

ske tak entri kite?.. sila la komen