bekgraund

Iklan Lagi

Monday, July 11, 2011

bEruBaH wAjAH

Aku dah tinggal kat Kolumpo ni sejak tahun 1982 lagi... sebelum tu aku tinggal kat Cameron Highlands sbb arwah abah kerja kat sana.. family aku berhijrah kat KL sebab arwah ayah mendapat tawaran kerja di sebuah Jabatan Kerajaan. So tempat pertama aku tinggal di KL nih di Kg Datuk Keramat... disebabkan masa tu aku kecik lagi... yang aku ingat rumah yang family aku sewa tuh berdekatan dengan pasar borong... disebabkan ketidakselesaan tinggal di kawasan tuh... family aku telah berpindah dan menyewa rumah saudara di Flat Taman Melati, Gombak. Masa tu kawasan Taman Melati nih cuma ada Blok A & B sahaja.. kalo nak dtg cni kene lalu jalan gombak di Balai Polis Gombak atau pon melalui Jalan Genting Kelang (Setapak) melalui Wediburn Kem.. Bayangkan laa arwah abah nak pegi keje terpaksa naik basikal sampai Balai Polis Gombak... pastu naik bas mini sampai opis die kat Pekeliling.. aku pon penah merasa jalan kaki dgn mak melalui Kg Bumi Hijau, Kg Wira Jaya, Kolej Tar dan Kem Wediburn untuk amik bas kat Jalan Setapak... ermmm dulu Taman Melati ni di kelilingi hutan dan bukit jek... kalo nak keluar pegi chow kit tuh rase jauh jek.... bila dah ada ramai penduduk... baru laaa bas mini masuk ke cni bernombor 15...

bile ada blok² baru yang telah siap... family aku telah membeli rumah baru dan kami tidak menyewa lagi walaupun proses untuk mendapat rumah baru itu kami terpaksa menghadapi pelbagai dugaan... hari demi hari... tahun demi tahun.. sekarang aku masih lagi tinggal di Taman Melati... boleh dikatakan aku membesar kat Taman Melati ni... segala perubahan di sini aku dapat saksikan...dah hampir 30 tahun aku tinggal di sini.... sekarang dah macam² ada kat cni... LRT Putra, Lebuhraya MRR2 & macam² la... kire sekarang tempat ni bernilai tinggi la... walaupun rumah kat cini mcm rumah merpati (tapi bukan rumah kotak mancis yang tegas..heheh) tapi harga rumah kat cini dah mencecah 100k... dan sewa antara RM400-RM500... fuhh.... leh tahan mahal....

tapi aku actually nak cite pasal baru² nih... Kerajaan telah bersetuju nak bagi peruntukan untuk cat semula semua flat Taman Melati dari blok A sampai F... aku baru jek bercadang nak cat tangga umah aku sebelum raya tahun ni... tapi bile dapat tau berita nih... selamat laaa duwet aku.. heee tapi memang patut pon laa dorang cat... sbb ada blok yang dah belumut²... ada yang cat sendiri sesuka hati kaler dorang suke dah macam taska pon ada.... so sejak 3 minggu yang lepas... dorang dah start buat kerja.... dulu flat kat sini sume bewarna kuning... ada jugak orang panggil flat kuning...heheh.... tapi sekarang dah x leh panggil flat kuning....sebab sekarang dah jadik flat colourful.... hehehhe... aku tak berapa pasti sape yang buat keputusan untuk pemilihan corak dan warna.... tp yang aku tau setiap kawasan bercorak dan berwarna lain...heheh... so lihatlah wajah baru flat Taman Melati..... taraaaa

ni la flat kuning... sebelom cat


taraa... wajah baru flat aku corak tangga²... macam kuaters bomba pon ada...heheh
no blok?..rahsie..heheh

15 comments:

  1. heheheeh..mcm kuaters bomba la..takpe..walau bukan rumah kotak mancis..masih nampok TEGAS! haha~

    ReplyDelete
  2. syantek dah kawasan umh kita kan selly... sedap skit mata memandang

    tq le sudi follow aku... aku serang balas sekali dah ni...

    hepi blogging okeh.. *__:

    ReplyDelete
  3. selamat duit kau kan kak. nasib baik kaler oren bukan kuning ye. haha

    ReplyDelete
  4. sangratoo : kuarters bomba pon bukan jauh... belakang nun jek..hehe

    sherry : hahah tuh laa... tp macam² patern ado... yg paling kelako blok F laa..tp syukur laa.. dapat beraya dgn flat berwajah baru..hehe

    fie :haa laa jimat duwet... leh gune untk bayor duit kuih "Sesuci Lebaran".. hehhehe

    ReplyDelete
  5. ni la blog F ni yg kite naik smp tingkat 3 kene turun balik ni sb salah umah.. demm la lengoh kaki kite tau.. nasib dpt mkn mee bandung n ayam goreng nyumy.. hihi

    sally, thn ni open house sile letak signboard! tp xpela... dh bewajah baru mesti prasan.. hahahaha.

    ReplyDelete
  6. cik nee: kite block D yer... bukan F.. haha..akk dah bg direction betol.. naik tangga hujung sekali... tp kome nak naik gak tangga tengah... haaa amikk.. tu kire exercise laa...kekek

    ReplyDelete
  7. wah wah wah... udah tukor cat ropernye kekekek.. jgn ketua blok hari2pon nk pakai baju yg same tema dgn blok udah le hehehe

    ReplyDelete
  8. Yob : bile nak dtg umah... bawak "bobo"... hehehe

    ReplyDelete
  9. ada umah kosong utk disewa tak kat situ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ano rumah koshong ada... tapi sume dah ber"tuan" hehe.. nak sewa ke?

      Delete
    2. kenal tak org yag duk blok a tkt 1no2 sya ni cri kwn yg lma tk jumpa kot2 ada stu lgiank prpuan pk hamid.

      Delete
    3. ano.. blok A apa? blok A banyakkk... heee
      anak pak hamid? pak hamid tu mcm kenal... tp takot pak hamid yg lain...☺

      Delete
  10. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  11. Salam, saya mencari rumah sewa di kawasan ini..kalo ade orang nak sewakan rumah boleh tolong bagitahu sy...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ariff... so far kat tmpt saya x der lagi... kdg2 dorang nie senyap2 jek... tau2 dah ada org masuk.. kalo ada nanti saya roger ok ;)

      Delete

ske tak entri kite?.. sila la komen