bekgraund

Iklan Lagi

Wednesday, January 11, 2012

bAcK tO sK☺☺L

hi sume... salam 1 mesia... hehehe minggu ni sume sebok hantar anak pegi skool kan... haha so opis agak sunyi la sebab ramai yang coti hee... leh la lepak2...opssss... takmo takmo main² yer sally.... kene ingat... start from 1 Jan... kamu sudah sign SBPA... jeng jeng jeng...

ok laaa hari ni nak cite pasal zaman sekolah... korang ingat tak lagi masa korang masok darjah 1... mesti nanges kan... hahah tapi aku tak nanges pon sbb jumpe geng tadika dlm kelas yg sama... geng buat bising...hahah... aku ingat lagi masa tu arwah abh bawak aku register darjah 1 kat Sekolah Kebangsaan Gombak Setia aka SKGS... memang setia aku kat sekolah tu sampai darjah 6... aku ingat lagi masa tu aku kene masuk kelas belakang sbb lambat daftar... x silap aku 1A5 kot (dulu² mana ada 1 Pintar, 1 Melati, 1 Amanah.. hahah) yg penting jumpe geng tadika.. heee... kalo budak² sekarang mak bapak nak kene pantau sampai seminggu...masa aku dulu abah aku hantar sehari jek... hari esoknye lantak ko laa... janji tau masuk kelas... tau pegi kantin... tau pegi tandas... pastu time nak pegi  & balik sekolah mmg dah ada van amik.. aku ingat lagi aku naik van makcik normah... dulu die jek yg buat bisness hantar dak sekolah...memula naik van @ kete die... dah lama baru die ada bas... sampai sekolah menengah aku naik bas ngan die... tiap2 bulan 10 hengget... sekarang tak tau la bape ek? haa lagi satu masa aku sekolah rendah aku penah jadi anak murid kesayangan cekgu...hahah... masa tu darjah 3...tak silap aku nama cekgu tu Cikgu Zainab.. aku tak tau laa kenapa cikgu suke kat aku (adoyaii.. perasan jap) aku bukan la ketua kelas... bukan penolong ketua kelas... tapi apa² sume cekgu tu suruh aku (senang banyak laa ketua kelas sbb aku buat keje ko..hehehe) tapi yg best  kalo aku x buat keje sekolah... aku tak kene cubit... heheh... org lain sume kene piattt... demm...


hehehe kanak2 ribena.. sbb gmbar darjah 1 x der
letak gambar darjah 3 laa..wif cekgu azizah

Bila dah masok zaman sekolah menengah... dah x der lagi mak bapak kene hantar... kene register sendiri jek...tak jauh pon sekolah menengah aku tu... depan sekolah rendah jek... Sek Men Keb Gombak Setia aka "menkeb" ....huhu nasib laa ada jumpe geng² darjah 6 lagi.. tp tak ramai dan tak dapat satu kelas pon sebab dah campor² dengan dak² sekolah lain kan.. tak kenal maka tak cinta kan... hehehe so dapat la kawan² baru... tapi bagi aku laa time sekolah adalah kenangan paling syokk... mana tak nye kan... zaman nak membesar... nak mengenal erti hidup... zaman remaja yang dah gatal² sket... hahaha demmm... zaman ada kakak angkat la.. abang terangkat la (huhu aku x terlibat dlm aktiviti ini...kekeke) zaman cinta monyet (ada telibat sket la...hahaha) zaman mintak mak abah duwet nak beli buku...tp pegi merayap kat LOT 10 (hahaha buku beli gak... tp merayap agenda utama..keke) zaman masing² nak tunjuk lagak gengster (siap nak jumpe kat simpang lepas skolah...kekek) zaman nak belajar berfesyen macam retis hahahah wehhh memang kelakar laaa.... demm siyesss sangat rindu zaman sekolah menengah... zaman x fikir apa... tapi masa tu kenapa rase macam liat jek nak belaja ekk... sekarang ni rasenya kalo amik balik SPM leh lulus dgn cemerlang kot... hahaha


Form 1A6 .. hehe zaman mude remaja..
wif cikgu azizah jugak.. tp x sama dgn atas ekk

so... kepada adik2 yg tengah sekolah tu... blaja la betol2... bile dah keje esok... sume nak masok sekolah balik....hahah... time sekolah laa tk payah nak fikir apa... belaja jek sampai pandai... tak payah nak fikir bil api, wet kete, wet sewa... bil itu bil ini...bla bla bla... huh ok laaa sengal japp

oitt sape yg selenge ni
hahaha darjah 1..demmmm

9 comments:

  1. Zaman persekolahan adalah zaman yang sangat dirindui.

    kalau ada mesin mengundur masa adando rasa nak balik ke alam persekolahan

    ReplyDelete
  2. betol laa adan... rindu bangat time sekolah... aku rase nk pinjam mesin kat doremon...kekek

    ReplyDelete
  3. kakza..asal sememeh je muka time sekolah rendah ni..ahahahhaa~

    ReplyDelete
  4. hahaha ni baru abes rehat terus kene amik gambor.. ko paham² jek laa time rehat main kejor²..keke main pijak² kasot..

    ReplyDelete
  5. heehehehe..mmg bnyk kenangan yg x dpt dilupakan mase zaman sekolah..nak2 time sek rendah..team netball dh 3-4 kali kena interview masuk dlm paper ape ntah..x ingat..hehe..tp mmg best la bila teringat zaman2 kegemilangan tu..seronok sgt..rase mcm nk putar kembali ke zaman tu kan..

    ReplyDelete
  6. muke kau dr kecik lg dh nampak muke ONAR salyy.. dh besa glenyo plak.. elok la 2.. hahaha

    ReplyDelete
  7. hahha cik nee cube ko tgk gambar wan pulak masa darjah 1...

    ReplyDelete
  8. muke wan ms darjah 1 mcm hans issac...;p

    ReplyDelete
  9. cik nee : uwekkkk mual aku ... haha

    ReplyDelete

ske tak entri kite?.. sila la komen