bekgraund

Iklan Lagi

Friday, January 27, 2012

RaYe CineT + CoTi2 mEsiA + bALiK kG

Salam cuti raya cine.. hee.. panjangnye coti kan... aku pon sampai lemau nak hapdet blog.. nak keje pon lemau... memandangkan bos2 sume masih bercoti...leh la wat keje nan hado...hheheh... so korang g mana coti raya cine hari tu... ermm tapi korang pasan tak.. tak kire la raya apa pon...yang raya sakan pegi sana sini melayu gak kan... heheh.. yer laaa kata 1 mesia yekk...

aku kalo tak pegi mana2 maybe aku beraya kat tkt 16, menaraku indah jek la... hehe...tapi sbb mak aku dah bg tau awal2... raya cinet kite balik kampung... yer lah aku pon dah lama tak balik kg... last aku balik time raya pose laa thn lepas... huhuhu... tapi b4 tu mak sedara aku ajak coti2 mesia dulu... kata dorang nak ke melakee... yer la... otw jek nak nak balik kg kt muorr kan... ni kire nak cover balik la coti2 yg tk jadi masa krismas haritu... huhuhu oklaaa aku on jekk...so sgt excited nak jalan2 kt melake... walaupon tempat hari2 lalu balik kg... korang jgn x percaya... aku x penah singgah atau jalan2 kat melakee... aduyaiii kesian tol aku ni.... ada la dulu pegi zaman sekolah... masa tu mana ada menara taming... mana ada dark water.. mana ada river tour.. mana ada water park... mana ada kapal selam...ermmm

hari sabtu tu kazen2 aku dah gerak dulu... aku lambat sket sbb banyak lak jemputan kenduri sana sinun...buat pertama kalinya aku balik kg ikut hiway LEKAS sbb nak elak jem kat nilai... TQ kepadayg bg direction...  kazen aku booking D'Village Resort..tempat ni best la..macam ala2 kampung... sekali kensel.. kiterorg dok Seri Mesia jek... ok laaa yg penting ada swimming pool... aku nak terjunn... kekek.. esoknya hari ahad... aku ngan kazen2 sumer dah plan macam2 tempat nak pegi.. lepas check out pegi zoo melaka.. ramai gak org... tp ok laa... tak sesak sgt... ermm ok laaa... act bawak budak2 yg best... aku ngan kazen jalan kaki... mak-mak sume naik tram... pas pegi zoo kiterog nak ke menara taming la... sekali sampai bandor melake.... uwaaa jalam jemm tak hengattt.... pastu kensel g bando melaka... padahal dah nak sampai dah... uwaaaa sedey aku... :( terus x der mood dah... tensen tol bile dah plan2 tak jadik... len kali aku pegi sendirik jek laa... so kiteorg terus jek balik muor jek :(...  malam pon ada plan gak ngan kazen kt muor... pon kensel gakkk... huh.. mmg aku bengang tol hari tu... terus aku tido awal... nak protes laa konon... macam budak2 kan...hahahah


seri mersing... huhuh

baik jek kure² ni... diam jek...hehe
 esoknya hari senin... bese la kalo balik kg....harus pegi ke kebun... haha bukan kebun apa pon... kelapa jek... buah2 ada la sket2... tp x der musim... durian... bunge pon blm lagik... so pegi kebun bese kemas2 jek... bakor pelepah kelapa.. tebang pisang.. tebas rumput... ermm mmg seronok laa... peluh kuar... dapat hirup udara kebun... rase fresh giler... hilang jap rase bengang semalam... heheh pastu balik kebun sume terlepak bergelimpangan... letih derr... tau2 lunch dah siap... perkhh... lauk2 kg mmg best... terubuk bakar, sayur masak lemak putih, ikan goreng pon sedapp, sambal belacan, ulam kacang botol ngan daun tenggek burong...huhu mavezesss.... ptg lak mak long wat mee bandung... adoyaiiii mmg hancur laa diet aku... ngeh3.. malam aku jalan2 kat muor.. pegi giant jek pon...kekek  tapi sempat la melalak kat 'Suara OK'.... suara tak ok tak yah masok la... kekek

tebas jangan tak tebas...

huhu dah selasa dah.... dah abes coti ke? cepat tol laaa masa zaman sekarang ni... pagi2 dah pegi Tanjung Emas kat muor... konon nk jog laaa... ermmm jog dah jadi jalan2 makan angin... lepas jog.. konon nk carik mee bandung abu bakar... tapi tak ingat lak jalan apa... sekali mak kata jom pegi makan satay kat Jalan Abdullah... act mak pon x tau kedai mana... tp pak su aku cakap ada kedai sate sedap kat situ...kiterorg redah jek la.... mmg x salah lagi... nama kedai tu Restoran Haba... ada lagi satu kedai sebelah die... dua2 kedai sedap dan murah... kalo kat muor ni mmg pagi2 mkn sate... soto,mee rebus, mee bandung pon adoo.. ermm hari ni dah nak balik kl... tp sebelum balik kene singgah umah atuk dulu... huhuhu naseb baik x der soalan cepu emas... aku mmg dah ready jek jawapan2nya.. hehehe... pastu pegi umah makcik kat kuarters penjara jalan salleh... mkn lagi mee bandung.... huhuhu... mmg boncit perot aku... balik kl kene makan detox... so gerak balik dalam pkl 7mlm... singgah rnr ayer keroh dan sampai umah pkl 12 gak... alhamdulillah x jem dan kete aku pon ok... uwaa cuak dah aku sbb ptg tu kete temp naik... 


jalan² tanjung emas...


No comments:

Post a Comment

ske tak entri kite?.. sila la komen