bekgraund

Iklan Lagi

Friday, April 6, 2012

b.A.n.T.a.T!!!

salam hari kamis bersamaan hari batik
tapi aku tak pakai batik pun... sbb mlm td huruf M besar sgt nak gosok baju sutera...
haaa apa kes tajuk kat atas nun...hehehe... kalo pasal bantat2ni harus la berkait ngan makanan kan...heheh....kalo bantut...  tu kene tanya sorang tuh (harus die sentp nih... ampunkan saya penunggu gue..heee)

Alkisahnye bermula masa aku sedang berblog walking blog2 resepi... konon laaa nak masak kat umah... tapi resepi tinggal resepi jek la...hehehe... tapi ada satu blog ni mmg menarik minat aku... resepi yang senang dan nampak sedap... tp rase belum tau..heee... aku siap follow blog tu... adala satu resepi Kek Puding Karamel memang kalo tengok gambar.... harus leleh air liur... aku dah 17kali tengok resepi tu... niat di hati memang nak buat.... tapi kurang keyakinan diri...ahakkk... sbb tgk mcm senang...tapi macam susah... sebab belapis2.. berkaler2 bagai kan.... geng divas pon ada gak soh torai buat... kire aku kene eksperimen dulu laaa....

Semalam ntah tibe2 teringin nak try buat.... memandangkan bahan2 sume dah cukup kat umah... so lepas Isyak aku mulakan eksperimen.... baca resepi ni dah 8 kali ulang...heheh tak tau nak start mana dulu... karamel ke?... kek ke? aduhh... mmg berkecah la dapo...aku pulak dah lama tak buat gule hangus (nampak beno jarang ke dapo...huhuhu) aku macam pelik gak... apesal laaa gule aku ni putih jekkk....hahaha... pastu aku ni 1st time buat kek span... yg kene putar putih telor sampai bertanduk.. aduyaiii... memang gelut la aku...heee

1st step wat karamel dah siap... pastu buat adunan kek.... tibe2 aku terfikir... cemana nak letak adunan kek kt dalam karamel yg cair lagi tuh? demmm dlm kepala dah fikir abessss laaa kek aku...  akupon baca lagi resepi... ikot step die... tawakal jek laaa.... hahahaha aku dah cakap ngan geng divas.... jadi tak jadi... korang kene habes kan.... masa nak tuang adunan kek atas karamel... demmmm... lagik laaa buat aku cuak... adunan kek floating.... aduhhh... mana lebih tumpat nih? dah masuk bab fizik la pulak nih...heee... rupenya dlm resepi dah cakap... adunan kek akan terapung.... tp aku mcm percaya ngan idak jek resepi tu...hahah.. dah la aku terlupe letak esen vanila dalam adunan kek.... harus bau telor laaa kek aku...

Last step... masukkan dlm oven la... selama 40 minit aku menanti penoh debaran... tak penah2 aku buat kek rase berdebar... hahaha... dan bape kali aku dok ulang alik ke dapo.. tengok progress kek...hahaha... tik tik tik tik TING!!! bunyik oven menandakan kek aku tu jadi ke idak.... wowowowo... memang jadik.... mmg cantik kek die.... tp apa2 pon kene masuk peti sejup dulu...

berdebor2 tunggu kek masak heee

Pagi2subuh tadik....bangun2 terus terjah peti sejup... tak sabo nak kuarkan kek dr loyang... hahaha.. sekali bile dah kuarkan.... wow.... lemuihhh jek karamel aku..... tapiiiiii lapisan kek span....bantat!!! hahahah.... adoyai... tak kire kome kene makan juga... hahah tapi bile aku rase... ok jek... boleh la makan.... walaupon bantat...hahah... masa kat opis bagi laa kawan2 divas... tapi jue orang no 1 rase... sbb die tumpang aku g keje... feedback kawan2 sume kata rase ok walaupun bantat.... hahaha siap ada orang nak order lagik...hehehe... bagi aku try lg sekali laaa... tp dari resepi blog yg lain lak... kalo jadik nantik aku bg resepi dgn gambo sekali... pastu sape2 nak tempah boley laaa...heeee

ini la hasilnyeee setelah disejupkan...
ingat nak letak stoberi toping die..tp stoberi blm petik..heee

8 comments:

  1. Kek bantat dah sebati dgn diva. Muahahahaha. Ok lah rasa dia sedap aku terbayang2 tau. Ko harus cuba resepi yg aku bagi tu pula. Jgn lupa baking powder!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha tuh laaa tak sabar nak try resepi ko pulak... pastu nak letak toping yg best²..yummy

      Delete
  2. hahahahaha.. kek bantat SEBATI dgn DIVA,... its ok saly... sedap!! aku mkn je!! hahahha..

    ReplyDelete
    Replies
    1. cik neee ko laa pelopor siri kek bantat... yang penting SEDAP... hahah

      Delete
  3. tgk pun dh nmpk menarik, apatah lg rasenye kan..nak sikit! hehehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. nampak sedap eh... hahaha rase jek tak tau lagik..heheheh

      Delete
  4. sedap sedap sedap...siap bwk blk umah lagik...

    ReplyDelete
    Replies
    1. sedap ehh ano??... 10Q... kpd yg dah rase n dah komen... 10Q ☺☺☺

      Delete

ske tak entri kite?.. sila la komen