bekgraund

Iklan Lagi

Monday, August 8, 2011

tArAwiKh @ IIUM

Bila bulan ramadhan ni biasa aku pegi tarawikh kat masjid IIUM... mmg tiap² tahun aku akan datang sini walaupun kat area umah aku tu ada jek surau ngan masjid... ada orang tanya... tak jauh ker?... ermm bg aku tak jauh mana pon dari taman melati tu... 5-10 minit dah leh sampai... mcm tak percaya kan... kalo aku gerak dari rumah dah azan isyak... aku masih sempat lagi sampai sana... dapat berjemaah lagik...

nak tau kenapa aku ske sangat ske tarawikh kat sini... haaaa.. kalo korang nak rase solat mcm ala² kat mekah @ madinah... korang datang la cni... walaupon x sebijik mcm kat mekah tp ada la persamaan.. imam kat sini biasa buat 1 malam 1 juzuk... bese imam² kat sini adalah lecturer² kat IIUM yg tahfiz... bukan org mesia.. tapi foreigner... tp bacaan die mmg menusuk kalbu... mcm imam kat mekah tu... kadang² bile sampai ayat² tertentu dorang leh nangis... sbb dorang faham apa yang dorang baca kan... aduyaiii kecilnya diri ini... lagi satu suasana kat sini pon lebey kurang kat  mekah... sbb ko akan jumpe ramai foreigner.. org tempatan ada la jugak... bile dah ramai² tu... banyak la pulak ragam dan cara... tapi sume dengan satu tujuan.. alhamdulillah... tempat pon luas.. leh bawak anak²... leh rehat²... mmg terbaek laa kat sini....

kemarin sedang aku berjalan sambil menikmati permandangan yang indah di sekitar rektor IIUM... melihat taman² landskap yang mempesonakan... sambil mendengar laungan azan yg mendayu... aku terpandang sesuatu yg membuatkan aku terkesima... mata aku tak berkedip² sambil mulut aku tersebut namanya...indah betol ciptaan Allah... hehehe nak tau aku jumpe sape... huu huuuu.. ashraf muslim... die dengan berpakaian jubah serba kemas... mmg hensem tak tau nak kata laa... die duduk saf paling depan... masa imam dah selesai 23 rakaat pon ...die masih berada di masjid... alhamdulillah... harap ada lagi celebriti lain yg ikut jejak langkah ashraf & sham kamikaze.... Aminn..



*************************************************
p/s : kalo laa dpt bf hemsem mcm ni... hahaha...

No comments:

Post a Comment

ske tak entri kite?.. sila la komen