bekgraund

Iklan Lagi

Wednesday, May 2, 2012

mAjLis AqiQaH HaFiY LuQmaN

Salam Hari Buruh... buruh ke? haha huduh betol bunyik... terasa macam pekerja buruh binaan lak...
Selamat Hari Pekerja... haaaa sedapp la ckit... so sempena hari pekerja ni aku nak buat ucapan skit (wahh ada ucapan jugak ke? dapat anugerah ke?..hee) tak kire apa jugak kerja yg kita buat... lakukanlah dengan ikhlas... jadilah pekerja kreatif dan inovatif... wahhh kelazzz tak... heee

ok laa hari  ni nk hapdet pasal majlis aqiqah anak buah baru Hafiy Luqman sabtu lepas di Taman Sri Andalas, Klang... majlisnya yg sederhana tapi meriah dengan makanan... maklum ler kambing tumbang 2 ekor... sekor masak kari... dan sekor lagi panggang... pergghhhh mmg mavezesss... nak cite pasal kambing ni... dulu aku mmg tak makan kambing langsung... sbb geli bau kambing... tapi sejak dua menjak ni... dah suke makan lak... huhuhu puncanya sejak balik dari umrah la... masa kat sana dorang bagi nasi bukahri kambing... perkhhhh... sedap gilerr... kambing masak kuzi pulak tu... serius mmg x der bau kambing lansung... sejak tu aku bile balik mesia... macam tak heran dah makan kambing... cume kalo kat mesia ni mmg ada la jenis2 kambing yg berbau 'kambing' kalo masak...so kene pandai pilih kambing la.... kebetulan pulak pengarah tempat keje aku selalu banjer beryani kambing kalo ada jamuan2...so aku salah sorang yang akan berebut amik kambing tu heee... lagi satu mak aku pun mmg ske beryani kambing... eloklaa anak beranak mengebekk...heheh so kepada yg tak makam kambing... rugiii... ada org kata daging kambing kurang kolestrol berbanding daging lembu... huhuhu tu aku tak bape pasti la... kalo kawan2 tau sila la share ok..

yummy yummy... kambing golek...
haa bebalik kepada cite majlis aqiqah tadik... haaa kambing golek tu mmg larisss... mmg sedap.. lembut... pekena pulak dgn sos blackpepper... ermm mmg makan tak pandang kiri kanan laa... siap tambah lagik... heeee....mak ndak aku tak jemput ramai... sedara mara, jiran2 ngan kawan2 terdekat jek... tapi ramai sedara aku tak dapat dtg... ntah laa kalo majlis2 macam ni dorang tak amik berat pon... bile lagi nak kumpul sedara mara kan... huhu maybe dorang banyak hal kan... kebetulan pulak hari tu ada perhimpunan BERSIH 3.0 bongok... so maybe ramai takut nak kuar rumah... takut jalan jem agaknya... mak ndak aku ada gak jemput anak2 yatim...

anak2 yatim sedang menjamu selera
semoga Allah lindungi mereka... Aminn
majlis dimulakan dengan bacaan ayat2 suci Al-Quran depan Hafiy oleh kumpulan sanak sedara yang dianggotai oleh ustajah, aku, mak ndak, kazen aku lilik, mak long dan jiran2 terdekat.. semoga majlis diberkati... lepas mengaji barulah acara makan makan dan makan... makanan banyak giler.. ada nasi minyak, kari kambing, kambing golek, ayang goreng berempah, daging dendeng, nenas masak lemak ikan masin, acar buah, karipap, puding cendol, kek cekelat, kek batek (aku ler buat ni...heee), rojak buah, bubur kacang, teh tarik... dan ada sweets corner... mmg abes laa diet aku hari ni... ni bukan cheat day lagi dah... ni pelahap day... kekeke... tapi hari tu Hafiy x der mood la... sian die asyik nanges jek... malam tu aku tido sana... sepanjang malam die nangess... tak tau nape... time die nanges aku sedar tapi mata pejam.... haha tak leh harap lansung aku nih...heee... camni la agaknya rase anak nanges malam2.... hadoii mmg seksa... camne la kalo aku ada anak nanti...heeee


sweets corner... ni bisnes kazen aku gak
so sape2 nak tempah leh la bgtau aku...heee

sedara mara.. atas dari kiri.. mak ndak, mak long & kazen aimi
bawah dari kiri.. mak su, kazen lilik & paksu
ooowhh pada 27 April 2012 jumaat lepas... besday ustajah yang ke 63 tahun...
masa hari jumaat tu aku wish laaa... selamat hari jadik... semoga mak sihat, panjang umur, murah rezeki dan cepat dapat menantu ... heeehehee

ok laa ngantuk sudaaa... jom titon...

No comments:

Post a Comment

ske tak entri kite?.. sila la komen